Perjantaina oli terveystiedon tunti meneillään, kun terveydenhoitaja soitti sinne luokkaan ja pyys mut sen luokse. Kysyin sen tunnin opettajalta, että onko just mun pakko mennä sen luo? Ja mun oli pakko mennä.
Terkkari oli napannu mut meidän luokalta ensimmäisenä luokseen, kun monet opettajat ovat huolissaan mun syömisestä. Puhuttiin siinä sen kanssa, että onko mun mielestä mun syömisessä joku ongelma? Kerroin vaan, että on ehkä jokin ongelma. En tykkää kauheasti syödä ja varsinkin koulussa syöminen ahdistaa, mutta kotona pystyn syömään aika normaalisti. Sanoin myös, että varsinkin yllättävissä tilanteissa syöminen ei onnistu. Se kysyi, että onko syöminen tuntunu tolta jo kauan, ja vastasin et on se jonkun aikaa. Puhuttiin myös, et miltä musta tuntuu olla kaupungilla ja miten muuten syöminen vaikuttaa mun elämään. Juteltiin köksästä ja yleensäkkin syömisestä.
     Terveydenhoitajalle oli yllättävän helppo puhua, sille ei pystynyt valehtelemaan.
Se ehdotti, että jos kävisin loman jälkeen Nuorisopsykiatrisella osastolla juttelemassa, ne osais siellä kuulemma auttaa paremmin. Terkkarin mielestä tollanen on aika ahdistavaa mulle.
Mut punnittiin. Painoin ihan kamalasti, mutta ehkä se on lihasta. Kylkiluut nimittäin näkyy "normaalissa" asennossa ja vielä paremmin sisäänhengittäessä.
                   - - -

Jos joku on miettinyt, mitä seuraa jos ottaa vitamiineja yli sen päiväsuosituksen niin voin kertoa, että siitä tulee aivan kamala mahakipu. Otin tossa torstaina _viisi_ sellasta imeskelyvitamiinia ja olo oli aivan niin kauhea.  Oksetti koko ajan ja maha piti niin kamalaa ääntä. En siis suosittele ottamaan enempää vitamiineja, mitä suositellaan.
Mulla on kolmea lajia vitamiineja nyt käytössä. Multivita, Multitabs ja C-vitamiini poretablettina. Ne toimii yhdessä ihan hyvin. Koulussa mun "ruoka" on noi kaikki vitamiinit. Samassa pöydässä syövät ihmettelevät, miten voin pärjätä "koko päivän" tabuilla.. Ihan hyvin se sujuu kun siihen on tottunut..
              - - -

Niin se hiihtoloma sitten alkaa virallisesti maanantaina. Menen siskon luo su-ti, käydään siellä vähän kaupoilla. Ajattelin ostaa uudet vaaleat pillifarkut.
Hiihtolomalle on sellainen "liikunta+syömis-suunnitelma" et kaks lenkkiä/pvä tai yks toosipiittkkä. Aamupalaa ei syödä, tai se on omena tai puurohiutaleita.
Tulipas aika pitkä postaus, toivottavasti joku jaksaa lukea:D