MILLAISIA AJATUKSIA ANOREKSIA SAA AIKAAN

. olen ahne jos syön herkkuja
. olen ahne jos syön enemmän kuin joku toinen
. olen huono ihminen, en ansaitse ruokaa
. minussa ei voi olla mitään vikaa, koska oloni on enimmäkseen ihan hyvä
. en saa mennä ennen nukkumaan kun huoneeni on siivottu ja siisti ja kaikki tavarat ovat järjestyksessä
. olen heikko kun syön
. en saa lähteä kouluun tai muualle ennen kuin huoneeni on siisti
. mennessäni koulun ruokalaan syömään petän entisen poikaystävän luottamuksen
. jos joskus en syö, niin en syö läheisteni takia
. selviän ilman apua
. jos joskus parannun olen huonompi ihminen
. ihmisten ilmoilla ollessani kaikki katsovat perääni ja ihmettelevät miten kukaan voi olla noin läski

MITÄ ANOREKSIA PISTÄÄ TEKEMÄÄN

. siivoamaan jatkuvasti
. määräämään mitä kaupasta saa ostaa(ajoittain)
. tutkimaan ruokien ravintoainesisällöt
. ajoittain kirjaamaan syömiseni ja liikkumiseni ylös ja noudattamaan niitä orjallisesti

Pelkään liikuntaa.
Entä jos se menee yli,
enkä enää hallitse sitä?
Entä jos en
osaakaan lopettaa syömistä?
Entä jos joku huomaa
oloni,
minä olen vahvempi kuin kaikki
muut yhteensä.
En tarvitse apua,
selviän yksin.
En tahdo parantua,
tahdon vain tämän pahan olon
pois.

Mitäköhän tämä poika, johon olen tutustunut paremmin, ajattelee musta?
En ehkä koskaan aio kertoa hänelle ongelmistani, vaikka se vaikeuttaa ystävyyttämme, vaikkei hän koskaan tuntisi minua kunnolla, vaikka hän rakastaisi minua, vaikka hän tahtoisi tietää, vaikka hän osaisi auttaa minua paranemaan.

EI. MINÄ OLEN VAHVA, SELVIÄN ILMAN APUA.
EHKÄ JOSKUS OLEN TERVE, VIIMEISTÄÄN SILLOIN KUN KUOLEN.